Vodiš, vodim, vodimo: AEIOU voditeljstva

8. 5. 2019

Ali kako je nastala barvno-zvočna knjiga

Slovenija je bogatejša za novo, prepotrebno knjigo, ki bo prišla še kako prav vsakomur, ki se ukvarja z vodenjem. Naj vas kratka besedica ne zavede − vodenje ne pomeni le vodenja nečesa velikega, kot je organizacija, vojska ali podjetje. Gre za mnogo več in gre za mnogo bolj subtilno reč. Vodenje se dotika prav vsakega od nas, saj vodimo v prvi vrsti sami sebe, gotovo pa vodimo še vsaj nekaj ljudi ter dejanj, pa tudi vodeni smo taki in drugače. Pa naj gre za vodenje družine oz. otrok, za vodenje gospodinjstva, ali vodenje sodelavcev. Ali nenazadnje vodenje s svojim zgledom. V vsaj to zadnjo kategorijo gotovo sodimo vsi.

Širina duha za voditeljstvo nove dobe

Če se le da, pred tiskom v celoti preberem publikacije, ki ji oblikujem, tokrat mi je bilo to v še prav posebno veselje in čast. S Sonjo sva se, kot pišem v enem starejših zapisov, prvič srečali na seminarju Poslovne odličnosti in se takoj ujeli. Njen pogled na voditeljstvo me je ujel kar hitro. Prepričala me je njena zgodba; njeni poslovni podvigi, za katere moraš imeti pravo esenco voditelja in vodje. Kot sem spoznala, je na svoji poti hitro začela prevzemati pobude, predvsem pa se ni zadovoljila s starim načinom vodenja; njo je evolucija potegnila s seboj − v razvoj tudi na področju, ki ne temelji na snovnem, ampak na psihologiji in medsebojnih odnosih. Kljub velikim rečem (pa tudi zaradi njiih), ki jih Sonja počne, je izredno prijetna sogovornica. V njej vejeta širina duha in odprt um, oboje prežeto z znanjem in strokovnostjo.

To je druga Sonjina knjiga na temo voditeljstva. Če prve ne morem tako suvereno komentirati, si to dovolim pri drugi − vanjo sem namreč stopila ne samo kot bralka, ampak kot oblikovalka, kar je mnogo bolj angažirana vloga. Navdušil me je Sonjin pogled na temo, ki jo je znala napisati in o njej govoriti na sistematičen način, a nikakor ne mimo ljudi in njihovih zgodb. Sistematičnost sem kot vizualka takoj opazila, ko je bilo govora o besedah, simbolih in barvah. Ker tudi sicer vidim črke, številke in še nekatere druge sisteme v barvah, sva hitro našli skupni (vizualni) jezik.

Varnost, povezovanje, podpora

Če je njena prva knjiga posvojila rdečo kot vodilno barvo, kar ji nadvse pritiče, sva se pri drugi odločili za modro. Gre za eno od treh osnovnih barv snovnega barvnega kroga in eno od dveh največkrat uporabljanih barv v vizualnih komunikacijah v poslovnem svetu, vsaj kar se logotipov tiče. Če gre pri prvi za entiteto, ki predstavlja moč, strast, srce, kri, ljubezen, življenje, gre pri drugi za poosebljanje modrosti, zaupanja, svežine, komunikacije, tradicije, kraljevskosti in zvestobe. Tako sva naredili povezavo in dopolnitev dveh visoko kvalitetnih entitet. Modra je tako postala nosilna barva knjige, vanjo pa sva vpletli mrežo kot simbol varnosti, povezovanja in nosilnosti oz. podpore.

Ustvarjanje mreže, mehkobe, razigranih valov, prosojnosti …

Kontrast rojeva novo

V knjigi sem z izborom pisave predstavila kontrast: uporabljeni pisavi se med seboj močno razlikujeta, a tudi dopolnjujeta. Če gre pri naslovih za izstopajočo pisavo, ki predstavlja trdnost, jasnost in moč, je pisava glavnega dela besedila tekoča, klasična, povezovalna. Ta pisava je serifna in tako omogoča tekoče branje.

Črke v kontrastu.

Kontrast, ki sem ga predstavila z izborom pisav, se v knjigi ni znašel naključno. Kotrast je v življenju nujno potrebna sestavina za nastanek novega. Predstavlja frakcijo, iskro, trenje – vse to pa ponazarja tudi ples ženske in moške energije, o kateri govori Sonja v pričujoči knjigi. Pravi, da gre za akcijo, reakcijo in kreacijo ter tudi za koncentracijo in centron. Sama sem prišla do spoznanja, da kadar zmanjka kontrasta, zmanjkuje energije, se približujemo ravni črti. Takrat prehajamo v Eno. Ko pa gre za kontrast, se vedno rojeva novo. 

Navdušena sem, da je knjigi priložen tudi cd z odlično zvočno podporo, ki ga je ustvarila Tjaša Cepuš. Tako je knjiga dobila ne samo vizualno podobo, ampak tudi zvok, ki je odličen medij za koncentracijo in meditacijo. Tjaša nas je s srce božajočimi zvoki, ki jih je izvabila iz nevsakdanjih instrumentov (ena izmed njih je bila velika posebna morska školjka), navdušila tudi v živo na predstavitvi knjige v prelepem okolju Škrabčeve domačije. 

Zvočno doživetje, ki ga je za knjigo ustvarila Tjaša Cepuš

Več o knjigi, ki vam bo dala veliko bogatega znanja, pa tudi navdihujoče zgodbe enajstih voditeljev nove dobe, izveste na https://www.voditeljstvo.si.

Sonja in Lidija na predstavitvi knjige
(Foto: Škrabčeva domačija/Mediaspeed, april 2019)