Ekološki marketing

12. 3. 2020

Skoraj pol leta je minilo od moje zadnje objave in še ta je bila v zvezi z družabnimi omrežji, ki da nas preveč ukradejo nam samim in drug drugemu.

Priznam, da ne vem povsem natančno, zakaj se mi je zgodil ta umik. Od znotraj žubori na polno, potrebe, da bi to delila s svetom, pa ni bilo od nikoder. Z novim letom sem prestopila v fazo ustvarjanja namesto večnega konzumiranja. Če sem se prej veliko izobraževala, sedaj stvari udejanjam. Sem kot kak rokodelec − preden gre na sejem, nekaj mesecev ustvarja to, kar bo razgrnil na svoji stojnici. Če pa želiš na svoji stojnici pokazati kaj res dobrega, ne more biti narejeno na hitrico, vsaj največkrat ne. 

Tako sem se zadnje mesece potapljala vase, preizpraševala svoje poslanstvo, ustvarjala nove stvari. Šla sem v globoke tolmune iskat navdihe, ki so pred tem pridno čakali name, da se spomnim nanje. V hitenju življenja se zgodi, da spregledamo bogastva, ki jih nosimo v sebi in se vse prevečkrat zataknemo na površini, še posebej na stvareh, ki sploh niso naše. Tako se ukvarjamo z drugimi in ne s seboj. (Je že res, da nas drugi potrebujejo in mi njih in je prav, da smo v teh odnosih polno prisotni, a prevečkrat se zgodi, da ob tem pozabimo nase. Še posebej ženske.) Tako sem se v zadnjem času posvetila ilustraciji, snemanju videov in tutorialov, modnemu oblikovanju in še čemu − kmalu pokažem, kaj je nastalo.

V tem času sem se iskreno povprašala o marketingu. Na spletu je polno nasvetov, kako se tržiti, kako ustvarjati prodajne lijake, kako nagovarjati svoje idealne kupce; če ne delaš digitalnega marketinga, si praktično mrtev, te ni. Morda je to res, a to me ne odvrača od misli na to, da te taktike težko sprejmem; to se mi upira. V tem vidim veliko manipulacije in to največkrat tudi je. Kako torej tržiti samega sebe (se dobesedno, kot namiguje beseda, p(r)odati na trg)? 

S tem vprašanjem sem se zadnje mesece veliko ukvarjala in prišla do osebnega zaključka, da ne želim delati cenenega prisiljenega marketinga, ki je neoseben in manipulativen. Seveda pa kot podjetnica tudi ne morem brez njega, saj gre za obveščanje ljudi o tem, kaj sploh počnem. Tako sem prišla do pojma ‘ekološki marketing’, torej tak, ki ni potrošen, ki bi šel pri enem ušesu notri in pri drugem ven; da je vzdržen oz. ‘sustainable’; da ima vrednost sam po sebi. In da je estetski ter v ljudeh zbuja občutek za lepo in dobro.

Gotovo ni vsak za vse. Zato tudi tak marketing ni za vse. V njem se gotovo ne bi našli tisti, ki želijo na hitro zaslužiti ali tisti, ki se želijo okoristiti na račun ljudi. Tudi narava nam na veliko načinov kaže, da dosedanji način ne bo več vzdržen, da tako ne bo šlo v nedogled. Človeštvo se počasi prebuja, dviguje zavest in k temu dvigu zavesti prispeva vsak posameznik. Še več, k temu prispeva vsako posamezno dejanje vsakega posameznika. Tudi stanje okoli virusa nam poleg slabih plati kaže tudi nekaj dobrih − saj se že sprašujemo, kaj je pomembno. Na primer to, da je dobro, da znamo sami kaj postoriti, si pridelati hrano, biti ekološki, delovati lokalno, biti sodelujoči, tudi previdni; se nenazadnje povprašati o sistemih naše družbe − o šolskem, zdravstvenem, plačnem; se znati ustaviti, poskrbeti zase in za svoje bližnje …

Tole je verjetno eden mojih zadnjih zapisov, ki bodo objavljeni na tej spletni strani v takšni obliki. V ozadju se dogaja prenova, za katero načrtujem, da bo nared poleti. Novost na njej bodo spletni tečaji (Z Affinity Designerjem do lepote oblik 4/4 je potekal v maju, Affinity Photo bo na vrsti avgusta 2020) in razni brezplačni video nasveti, obeta se tudi trgovinica mojih izdelkov. Trenutno imam na zalogi še nekaj kompletov kartic Lepota navdiha, pa Pisma navdiha (oboje je krasno tudi kot darilo), na voljo so voščilnice in grafike. Novo v ponudbi pa so digitalni tematski portreti vaših ljubih, natisnjenih na platno − kmalu pokažem kaj več na to temo. Pripravlja pa se še nekaj lepih projektov …